Aktivita, prostredníctvom ktorej dieťa identifikuje niektoré písmená abecedy a hravou formou ich priradí k príslušnému obrázku.
Deti si jednoducho „napíšu vlastnú knižku“.
Ranné hry:
Deti vystrihujú a do misky ukladajú rôzne písmená. Vystrihovať môžu z detských časopisov, alebo im VEĽKÉ TLAČENÉ PÍSMENÁ vytlačím na biely i farebný papier.
Celú abecedu na rozstrihanie si môžeš stiahnuť aj tu:
slovenska-abeceda-3x3-1.pdf (113 stiahnutí )
Už tu sa budú pýtať „Aké je to písmeno?“, môžu cielene vyhľadávať konkrétne písmeno, napr. na ktoré sa začína ich krstné meno.
Ranný komunikačný kruh:
Misku naplnenú vystrihnutými písmenkami položím doprostred kruhu. Deti si z vyberú jedno písmeno, ktoré už poznajú a predstavia ho. Mladšie si vyberú jednoducho to, ktoré sa im páči:) Spoločne alebo jednotlivo (podľa veku/úrovne detí) vymyslíme slovo, ktoré sa naň začína.
Aktivita:
Deti si vytvoria „knižku“ preložením hárku A4 na polovicu: Buď s vytlačenou omaľovánkou (viď. nižšie), alebo si obrázky nakreslia (staršie deti).
Spomedzi písmen hľadajú práve tie, ktoré potrebujú „napísať“ k svojmu obrázku. Na základe tvaru ho identifikujú a nalepia.
Úlohou dieťaťa je vymyslieť „príbeh“, nájsť logické spojenie medzi jeho dvoma obrázkami.
Výkonový štandard: Na základe ilustrácie rozpráva vlastný jednoduchý príbeh.
Stačí jedna veta, napr.:
HRAD + DRAK = Na hrad priletel drak.
KVET a HMYZ = Okolo kvetu poletoval hmyz.
AUTO + VLAK = Auto sa hralo s vlakom naháňačku.
Hodnotenie: Deti si navzájom svoje „knižky“ predstavia. Odpovedia na otázku – O čom je tvoja knižka?
Popoludní alebo na druhý deň si deti z vyrobených knižiek môžu zariadiť KNÍHKUPECTVO,
kde ich budú aktívne predávať/kupovať a opäť si prirodzenou a hravou formou precvičovať opis obrázka.