Využite omaľovánky lesných zvierat na tvorbu vlastného leporela!
Aj deti, ktoré ešte nevedia nakresliť zvieratko, si pomocou omaľovánky môžu veľmi ľahko vyrobiť napríklad aj takú knižku, či leporelo na poznávanie zvierat.
Využiť možno najrôznejšie omaľovánky, ktoré máš k dispozícii – stačí dať deťom vyfarbiť a spojiť dokopy.
Knižka by samozrejme mala mať aj príbeh! Ten si pomocou obrázkov budú deti samé vymýšľať:)
Nižšie si môžeš stiahnuť omaľovánky lesných zvieratiek, ktoré na seba graficky nadväzujú tak,
aby si ich deti mohli zložiť do jedného celku!
A nielen to! Využi iba 5 omaľovánok – jednu na každý deň a vyskladajte z nich nielen leporelo,
ale celý tematický týždeň plný najrôznejších aktivít!
Motivácia: Uhádnete hádanku? Vďaka nej zistíme, kto bude s nami celý týždeň poznávať lesné zvieratká!
„Ani krok, samý skok, nemá husle ani slák, len to svoje kvaky-kvak. Čo je to?“ /ŽABA/
Hlavná postava, zvedavá žaba Gaba, sa rozhodla vyskočiť z močiara a vybrala sa hľadať nových kamarátov.
TIP: Ideálne využiť maňušku žabky, ktorá dá deťom každé ráno v rannom kruhu hádanku.
Správna odpoveď bude vždy zvieratko, ktoré budú v daný deň poznávať 🙂
Aby si žabka vždy všetko zapamätala, „treba to každý deň zapísať do denníka“ = vyfarbiť omaľovánku.
Omaľovánku deťom ukáže po uhádnutí hádanky.
1.Omaľovánka a hádanka na pondelok:
„Ostré ihly, malé oči, v obrane sa v klbko stočí. Čo je to?“ /JEŽKO/
Deti môžu ježkov vyrábať, naučiť sa o nich básničku, cvičiť – skrútiť sa ako ježko, vonku hrabať kopy lístia, aby sa mal kam schovať a mnoho iného. Deti môžu hádať, aké je to druhé zvieratko, ktoré na obrázku celé nevidno?
2.Omaľovánka a hádanka na utorok:
„Ryšavkastá kométa chvostom horu zametá a naháňa kade chce, neposedné zajace. Čo je to?“ /LÍŠKA/
Ukázalo sa, že druhé zvieratko je líška, ktorá naháňa zajaca. Čo to ten zajac drží v ruke? Deti vymýšľajú rôzne teórie a dej príbehu. Veselý zajko nás môže naučiť hudobno-pohybovú hru „Zajačik zadupkaj“, precvičíme si poskoky vnútri i vonku. A čo je to druhé zvieratko? Aké rôzne vtáčiky poznáme?
3.Omaľovánka a hádanka na stredu:
„Veľké laby, kožuch hrubý, maliny a medík ľúbi. Čo je to?“ /MEDVEĎ/
Čo všetko vedia deti o medveďovi? Zatancujeme si na pieseň „Medveďku, daj labku“?
4.Hádanka na štvrtok:
„Semienka si lúska, hopká po halúzkach. Zo stromčeka na strom, v skákaní je majstrom. Čo je to?“ /VEVERIČKA/
Vedeli ste, že veveričky si preto zbierajú toľko veľa oriešok, lebo na mnohé zo svojich skrýš, kam ich schovali, zabudnú? Asi preto jej ďateľ na omaľovánke nakreslil mapu! 😀 Na zlepšenie pamäte sú dobré básničky o veveričke, s deťmi jej môže žaba Gaba pomáhať zbierať a počítať orechy, vonku vymýšľať skrýše a zapamätať si ich všetky:)
5.Hádanka na piatok:
„Podobá sa na jeleňa, tiež parohy obrovské to má. Preskočí aj dlhý most, má veľký nos a je to..“ /LOS/
Los je podobný jeleňovi, srncovi, danielovi, aký je medzi nimi rozdiel? Žaba s deťmi skúma, hľadá a porovnáva v encyklopédiách, deti modelujú jeho postavu a vonku hľadajú konáriky, ktoré sa podobajú na parožie:)
HURÁ – v piatok je LEPORELO plné lesných zvieratiek z omaľovánok kompletné!
Prečítajme si ju! Každé dieťa porozpráva vlastnými slovami zážitky z celého tematického týždňa:)
Na takto vyskladaný tematický týždeň na poznávanie zvieratiek sú využiteľné ľubovoľné omaľovánky lesných zvieratiek.
***
TIP: Chcete poznávať iné zvieratká a potrebuješ iné hádanky?
Všetky hádanky o lesných zvieratkách nájdeš tu!
Ak sa ti páčia tieto konkrétne omaľovánky, graficky na seba nadväzujúce obrázky lesných zvierat,
v rámci predplatného členstva na úrovni „Lenivá“ si ich môžeš stiahnuť nižšie vo väčšej i menšej verzii.
Väčšia verzia = jeden obrázok na A4, obrázok môže vyfarbovať za odmenu každý deň spoločne iná skupina 3-4 detí. Na konci týždňa vznikne veľké spoločné dielo – leporelo o rozmere piatich A4.
Menšia verzia = dva obrázky na A4 zoradené tak, že ich stačí vytlačiť a postupne zlepiť do malej leporelovej knižky formátu A5, čo je vhodné na individuálnu prácu pre vekovú skupinu 5-6 ročných detí. Ukážka: