Nie, nemusíš, ALE mimoriadne sa ti zídu – ušetria čas a zefektívnia prácu;)
Ak si práve začínajúca pani učiteľka, tento článok je ako pre teba! Ak si všetko zaobstaráš skôr ako začne september, zabezpečíš si perfektný štart!
Ak si už praxou ostrieľaná profíčka, nože môj zoznam skontroluj a odfajkni, s čím súhlasíš aj ty;) A ak máš svoj vlastný tip, určite mi ho napíš, rada ho doplním! Môžeš tak urobiť aj komentárom pod článkom, vopred ďakujem:)
Takže, ČO nesmie chýbať v triede materskej školy?
Nemyslím veci typu úsmev a nekonečná trpezlivosť
alebo pero a triedna kniha 😀
Poďme na to:
1.VESELÉ TRIČKO
Pohodlným oblečením v pestrých farbách či s detským motívom si dieťa získaš skôr.
Prečo majú detské vzory ako Spievanka a Zahrajko, Smejko a Tanculienka a pod. také pestré oblečenie..?
Áno, aj preto ich deti „žerú“ 🙂
2.ZVONČEK
Ušetri si hlasivky a vnes do rozprávok atmosféru.
Pomocou zvončeka si zabezpečíš pozornosť detí rýchlejšie a oveľa pohodlnejšie, ako by si sa snažila prekričať 20 veľavravných pusiniek. Deti sa rýchlo naučia na pokyn zvončeka – napríklad upratať hračky, posadať do kruhu, postaviť do radu.. Môžeš na tento účel využiť aj píšťaľku, ale ja som sa s ňou cítila ako dozorca.. zato so zvončekom som ako víla 😆
Zvončekom oznamujem začiatok či koniec rozprávky, ktorú si ideme dramatizovať alebo porozprávať. Zoženieš ho na každom ľudovom remeselnom trhu;)
3.ČAROVNÉ VRECÚŠKO
Akékoľvek látkové vrecko na tie najrôznejšie tajnosti.
Využívam ho pri rôznych témach – žrebujem z neho meno dieťaťa, ktoré vykoná určitú úlohu, niekedy sú v ňom ukryté hádanky, inokedy tajomné predmety, ktoré zisťujeme iba hmatom, alebo nám doň schováva odkazy, úlohy či odmeny „škôlkársky škriatok“ 😎 Kus látky a pritom toľké všestranné využitie!
4.SENZORICKÉ LOPTIČKY
Alebo podobný „antistresový“ predmet, napríklad aj len malý nafúknutý balónik, či ten plnený múkou (či čo v tom je..). Načo? Na podávanie z rúk do rúk v rannom komunikačnom kruhu.
Jednak plní funkciu pravidla, že rozpráva len ten, kto ho drží v rukách a ostatné deti ho majú počúvať a zároveň upokojuje rozprávajúce dieťa.
V prípade, že najmä mladšie deti sa ešte boja smelo prejaviť pred celým kolektívom, obzvlášť, keď vnímajú, že všetka pozornosť okolia je upriamená iba na ne, zamestnané ruky ohmatávajúce príjemne členitý povrch ho upokojujú. Neskôr, u starších detí už možno použiť aj iný predmet, napríklad mikrofón:)
5.MAŇUŠKA
Nie pre deti na hranie, ale moja zástupkyňa! Triedna maňuška, napríklad taká „Včielka Elka“ v triede „Včielok“ dokáže deti zmotivovať častokrát efektívnejšie, ako ja, „obyčajná učiteľka“.
Je to náš maskot, naša kamoška v dobrom aj zlom, pri nej sa môžeme posťažovať aj sa s ňou tešiť a čo je najlepšie, deti ju veľmi rady poúčajú. Maňuška totiž niekedy nevie ani základné veci, ako sa slušne správať, ako triediť farby, tvary, či ako vyzerá nejaké iné zviera. Alebo naopak je v niečom veľmi dobrá a pyšne nás poučí! Skrátka, ako sa kedy hodí;) Deti majú úžasnú fantáziu a osobu, ktorá drží maňušku, dokážu úplne ignorovať = Keď na deti rozprávam s „mojou“ maňuškou, deti nehovoria na mňa, hovoria na ňu! Všimla si si to aj ty?
6.ELEKTRICKÉ STRÚHADLO
Keď som objavila elektrické strúhadlo, akoby mi v triede pribudol asistent.
Farbičky sú základ, deti kreslia prakticky denne. Pamätám si tie mozole, ručné strúhanie bolo mojou takmer dennou rannou rutinou. „Vyšpickaných“ 100 farbičiek za 5 minút a pocit ako superhrdina! Zoženieš aj s oboma otvormi pre úzke i široké trojhranné ceruzky – to proste musíš mať.
(Odporúčam ten s adaptérom – nepotrebuješ žiadne baterky!)